22 Eylül 2017 Cuma

Bağımlılıklarım



" Balkondan içeri girdiğimde avucumun su topladığını fark ettim. 

Yaralar kıymetli idi... "

Zararlı sonuçlarını gözetmeksizin, kontrolsüz bir şekilde ısrarla yapılan işler, bağımlılık...

Bundan seneler evvel, yani ben daha çok gençken, kendimden bile çok severken etrafımdaki insanları, zararlı sonuçları gözetmezdim. 

Bağımlıydım insanlara. 

Anlamsız bir fedakarlık hissiydi bu, tarif edemiyorum neden bu kadar fedakardım.

Çünkü bağımlılıklara, açıktım. 

Düştüğümde kendim doğrulamam,

Biri olmadan yürüyemem,

Yaralarımı kendim saramam,  

Ben gördüğüm yoldan uzağa gidemem, 

Ben o salıncakta yalnız sallanamam, 

Düşlerimdeki yolcuğa çıkamam, 

Yorulamam, gülemem, başaramam...

Sandım. 

Ben insanlara bağımlıydım!

Telaşla bir yere yetişmeye çalıştığım o yolda, bile. Kendi kendime bile ağlayamadım. 

Bir gömlek bu üzerimdeki. 

Beni boğan, sıkan, sevmediğim, benimle yaşayan, üzerime yapışmış ve benimle yaşlanan. 

O tek düğmeye gidiyor elim, çıkarsam nefes alacağım. Yapmayı bildiğim halde, yapamıyorum. 

Olmazsa yaşanmaz sandığım herşey bağımlılıklarımdı. 

Oysa olmazsa olmazlarım gittiğinde, ölmedim. 

Evet, bazen nefessiz kaldım. Biraz sakatlandım belki de ama yaşadım. 

Bağımlılıklarım bensiz yaşayabiliyorlardı oysa. Bence farkımda bile değillerdi.  

Deniyorum. Biriktiğrdiğim fotoğraflardan, şarkılardan, kitaplardan, insanlardan kaçarak belki. 

Kalbime zarar verecek biliyorum.

Ellerim yaralandığında, yalnız benim olsun istediklerim yokken yanımda. O yarayı sevip, onu hep kanatabilirim. Çünkü onlar benden mamul yaralarım ve onlarla barışmalıyım.

Kış geldiğinde, üşümeliyim tek başıma. Zayıf yanlarımla kardeş, bir yaş daha sonra bir yaş daha yaşlanırım.

Sonra belki bir sigara yakar, kolamı yudumlar ve vay be derim...

"Bütün bunları bir deliye anlattım. 
Ya öyle mi dedi.
Biz böyle mi akitleşmiştik."**






**Alişan Satılmış

1 yorum:

  1. "Kötü bir bağımlılığı yenmenin yolu güzel başka bir bağımlılıktır" demişti birisi. Sanırım bağımlılıkları en kötüsü insan bağımlılığı

    YanıtlaSil